Friss topikok

Címkefelhő

Brassó (1217) Csíkszereda (1369) DAB (1196) ebel (2408) Erste Liga (4765) Extraliga (1178) Fehérvár (1640) felkészülés (2241) FTC (1471) khl (2187) légiósok (1673) Miskolc (1505) nhl (4901) nők (1291) playoff (1313) Titánok (1025) u18 (1059) utánpótlás (1277) UTE (1301) válogatott (2214) vb (2361) videó (2120) Összes címke

Izzik a csarnok, ég Budapest

2011.08.26. 13:12: 1885*

Izzik a csarnok, ég Budapest  2011.08.26. 12:47 quitz

190 komment

Címkék: budapest esszéjellegű sportpolitika ftc ute

A bejegyzés trackback címe:

https://hokikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr563181872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szekig 2011.08.28. 17:18:07

@mannisenmaki_: Ha már személyeskedünk. Látom az értelmesebbje idővel elmarad és csak mint maradék dumálsz itt tovább.
A Volán szimpatikus csapat, ám a volános szurkólóknál egyre több az a fajta ember akik miatt sokan nem járnak már meccsekre.
S igen neked is van arcod, sőtt az inkább már pofa. Miután az elméleti síkú dolgokat nem érted, így sem jó pofa nem lehet, sem pedig okos.
Részemről befejezve.
Tulajdonképp én vagyok a f@sz mert egy ötlet eszembe jutott és be mertem dobni ide, erre a privát blogra. De a paraszt meg te vagy mert egyből kötözködsz. Ha nem tetszik akkor lépjél tovább okoska.

mannisenmaki_ 2011.08.28. 17:29:22

@Szekig: Te az a fajta ember vagy, aki azt hiszi, ha nem értenek egyet a véleményével, akkor nem is értik azt, pedig az nem ugyanaz.
De látom, felhúztad magad azon, hogy visszafelé sült el a szövegértés dumád, van ilyen, senki nem szereti a vereséget hazai pályán, te sem.
Pont nem érdekel, ki, miért nem jár Volán meccsre, a magas lóról így is jónak tűnik a nézőszám stat:).
Továbbléptem, kis szamár.

Szekig 2011.08.28. 18:02:23

@mannisenmaki_: Igazság szerint szíved joga, hogy mivel értesz egyet. De légyszives tiszteld már a másik embert is egy kicsit. S míg én egy bántó szót nem szóltam te egyből támadólag léptél fel.
De egyébként meg te vertél meg engem hazai pályán mert, te szoktál itt szófosni nem pedig én. Egyébként pedig, hogy visszacsatoljunk az eredeti témához, az ilyen magatartás is egy alap okozója lehet, a pesti csapatok nézőhiányának.
Emlékszem, hogy 90-ben még égő volt, ha keményvonalas szurkolóként, nem dobáltad az ellentábort góliát elemmel stb.. De te még a saját csapatod szimpatizánsaival sem tudsz egy normális hangvételű szóváltást végrehajtani. Gondolkozz barátom, és fejlődj!

mannisenmaki_ 2011.08.28. 18:50:44

Te meg tiszteld meg magad, hogy tartod a szavad: én továbbléptem, te meg még mindig kardozol, hogy legalább egy harmadot nyerjél.
Elmondom versben is, normális hangnemben:), aztán tiéd az utolsó szó:)
"csendben ignoréra tettelek
nekem ne emesgézz
én rád nem pingelek
nem izgat, ha visz a split
remót vagy nekem
nem vagy itt"
ikszdé

Raon 2011.08.28. 18:55:08

@Szekig: általában nem szoktam mannisenmakival egyetérteni, de itt most szerintem semmi olyat nem csinált, amiért te bármilyen szinten is erkölcsi piedesztálra emelhetnéd magad vele szemben. Jó, a stílusa kissé karcos lett a végére - de ez előfordul, ha az ember régi motoros, és... hogy is mondjam finoman... csiszolatlan ötletekkel találkozik, és amikor szól, hogy ez itt nem gyémánt, hanem egy csiszolatlan izé, akkor még ő lesz megtalálva.

Én maximálisan tiszteletben tartom a véleményed, de a Volán budapesti szereplése vagy tucatnyi szempontból egy rémálom, és őszintén remélem, hogy soha nem kerül sor efféle marhaságra.
Haszna nem sok lenne, ellenben sokat - legalább mi - sokat szívhatnánk.
Mannisenmaki nagyon diszkrét és udvarisa volt, amikor azt írta, hogy nem a mi farkunkkal kellene verni az ötlet-csalánod.

Most lehet engem is szidalmazni, de ez a vélemény nem a személyednek szól, hanem a -- szerintem - félresikerült ötletednek.

üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör

Vincenzo90 2011.08.28. 19:05:26

Na, most van az, hogy én meg mannisenmakinak mondanám, hogy ne így, mert szerintem az ő stílusa volt kicsit sok. Lehet bármilyen unszimpatikus a másik véleménye, személyeskedés nélkül is lehet rá reagálni, el lehet mondani az álláspontunkat, akár megértetni az igazunkat. Bámm, együtt kéne túllépjetek ezen, kicsit nyissatok egymás gondolatai felé, próbáljátok megérteni a másik véleményének alapjait. Aztán persze ezek után sem kell egyetérteni.

Raon 2011.08.28. 19:27:38

@Vincenzo90: te se vedd cseszegetésnek, de ez tipikusan olyan válasz, amiből látszik, hogy a véleményeknek elsősorban az érzelmi szintjét követted. Ami egyébként nem feltétlen baj, csak így egy részét láthatod az igazságnak.

Ha ugyanis érzelmi szinten nézzük, akkor tényleg igazad van: mannisenmaki írta az első KONKRÉT személyeskedést, így persze, rohadjon meg elevenen.
Aki viszont a dolgok logikai részére is figyelt, láthatta, hogy egyértelműen Szekignél csúszott el az egész. Ő ugyanis felvetett egy ötletet, amire Mannisenmaki poénosan reagált. Eddig szerintem semmi vészes nem történt.
Ezután viszont Szekig - ahelyett, hogy az általad írtak szerint a vélemény tlátta volna a neki nem tetsző szavak mögött - besértődött, és azt írta vissza, hogy "szövegértésből egyes". Hát ez nem a frappáns visszavágások nagymesterének legendás riposztja volt, az biztos. Szerintem inkább ez volt az egyértelmű provokáció, tehát ő kezdte a személyeskedést. Ráadásul még csak igaza sem volt, ahogy az később kiderült - egy ilyet szerintem akkor is necces leírni, ha az ember jogosan teszi, de így meg csak a saját homlokára festette vele a célkeresztet. Mannisenmakit meg ismerjük: nem az a fajta fórumozó, aki zavarba jön, ha vissza kell lőni. Csak ő mondjuk a tenyérnyi kézifegyveres lövésecske helyett elővett egy gépágyút, az "ellen" odaát meg így járt.
Ennyi történt, meg vége lett a hidegfrontnak és lemenő pályára állt a nap.
Talán túléljük ezeket is.

A "hogyan nem kell flémelni" és a "vitakultúra alapjai" című kiselőadás bevezető részletét hallották (mindenkitől elnézést az okosításért, nem megsértődni, ilyen elcseszett egy humorom van).

Vincenzo90 2011.08.28. 19:40:59

@Raon: Nos, én írtam, hogy figyeljenek jobban egymás véleményére, először próbálják megérteni. Nem akartam senkinek célozni. Megvan a véleményem, de nem tartanám helyesnek, ha ebbe beleszólnék. Tehát röviden foglalkoztam vele és el is mondtam, hogy mit tartanék helyesnek.

Ennek ellenére úgy gondolom, hogy a stílus meg kell maradjon normális keretek közt, hogy ne legyen parttalan anyázás. Bármennyire nem fogékony valaki a gondolatunkkal szemben, bármennyire értetlen akár, akkor sem szabad ebbe belemenni. Ezt próbáltam elmonani. Értettem a logikai menetet is.

Szekig 2011.08.28. 19:43:51

@Raon: Minden tisztelettel. Én, balga módon úgy gondoltam, hogy itt különböző ötleteket osztunk meg egymással, majd ha véleményünk van valaki ötletéről, akkor leírjuk azt.
Felvetődött az ötlet, a mesterséges pesti csapat, illetve az EBEL stb dolgok összeszövésével. Jöttek gondolatok pro/kontra. Ekkor bedobtam azt az ötletet, hogy le lehetne mérni azt, hogy ennek mennyire lenne keresletje Pesten azzal, hoy a Volán játszana egy-kettő meccset az arénában.
Miért is írtam ezt: 1. Mert jelenleg a Volán a legjobban eladható hokis termék ebben az országban. 2. Mert a Volán játszik egy elitebb ligában. 3.Mert a pesti piacképességget akartuk mérni.
Értem azt is, hogy nektek alap szurkereknek ez szívás, mert messzi van.
Ám nem értem miért rettegtek. Szerintem nekem sem olyan befolyásom, sem pedig olyan hallgatóságom nincs, ami/aki ezt létre tudná hozni.
No viszont ezután nem kell ezt kapnom, pedig én is öreg motoros vagyok itt. Jajj mert, hogy nekem már nincs kedvenc csapatom, s mindegyikkel szimpatizálok, az meg már az én bajom. De lásd kivel van dolgotok. Rossz ötlet volt. Bocs, hogy raboltam az időtöket, s sok szerencsét ahoz, hogy majd évek múlva a ti csapatotok ne jusson a miénk sorsára. Nem kell az igazamat bizonygatnom, mert itt nincs igazság.

Uteapu 2011.08.28. 20:00:46

Egy elvetélt ötlettől, amitől még a hideg is kiráz, eljutottunk "végre" a személyeskedésig.Gratulálok minden érzékeny lelkűnek. Hogy ne maradjak ki én sem, mint érzéketlen, egy, a finnyás pesti népből nemtetszését fejezi ki, hogy a fontosabb dolgok ismét elsikkadnak a hülyeségben.

Raon 2011.08.28. 20:12:26

@Szekig: az a helyzet, hogy te vagy az aki szemlátomást mindenen megsértődik, vagy legalábbis a bejegyzései efféle látszatot keltenek. Ha nem így van, akkor elnézést a tévedésért.

Tudom, hogy ez manapság - sajnos - már nem túl divatos eljárás, de ha valami nem tiszta, a masszív minősítés és érzelmi véleményalkotás helyett meg lehet próbálni egy régi jó módszert is - VISSZAKÉRDEZEL. Már ha tényleg érdekel a válasz, és nem azért írsz ide, hogy elmondhasd a magadét.

Pár felvetésedre akkor érdemben is reagálok, hátha látni fogod, hogy a "nem jó ötlet" mögött érveim is vannak.

> Ekkor bedobtam azt az ötletet, hogy le lehetne mérni azt, hogy ennek mennyire lenne keresletje Pesten azzal, hoy a Volán játszana egy-kettő meccset az arénában.

Ha már így felvetődött ez benned, végiggondoltam azt is, hogy ez mennyivel lehetne több/kevesebb annál, mint amikor a magyar válogatott játszik ott egy neves válogatottal?

> 1. Mert jelenleg a Volán a legjobban eladható hokis termék ebben az országban. 2. Mert a Volán játszik egy elitebb ligában. 3.Mert a pesti piacképességget akartuk mérni.

Tegyük fel, hogy az 1-2. nyomán lenne ilyen meccs, és összejönne belőle teltház.
Akkor mi lenne a konklúzió? Arra, hogy ha jó hoki van, akko arra sokan kíváncsiak? Nem ironizálok, komolyan érdekel, hogy szerinted mit lehetne megtudni ebből.

> Értem azt is, hogy nektek alap szurkereknek ez szívás, mert messzi van.
Ám nem értem miért rettegtek.

Látod, pont ez a baj, hogy szemlátomást kb. ennyit értesz az egészből.

A messze van okoskodásra inkább nem reagálok - csak csendben megjegyzem, hogy én például Óbudáról járok le a hazai meccseinkre négy éve. Ezzel egyáltalán nem vagyok egyedül, sőt, ismerek olyat, aki több száz km-t autózik mindig, mégsem hagytunk ki sok meccset.

A rettegés megfogalmazás már megint várlázító butaság (látod, ilyen az, amikor félresikerülten minősítesz, és még te csodálkozol, ha ezzel felbosszantasz másokat) - de rendben, úgy veszem, hogy az indulatok dolgoztak benned és nem figyeltél oda.

Akkor itt van pár apróság, amelyek talán többet nyomnak a latba a tieidnél:
- az Ebel olyan kiélezett bajnokság, ahol minden pont számít
- a Volán az a csapat, amely pontjainak többségét otthon szerzi meg
- a hazai hangulat és megszokás miatt egyértelműen kockázatos megoldás kvázi idegenbe tenni a meccset. Lehet, hogy nem lenne belőle gond, de lehet, hogy igen.
- pláne egy olyan hangulattalan mocsokban, mint a Pap Laci, ami egyértelműen nem jégcsarnok. Ami miatt a jég minősége sem garantált.
- ez a Volánnak eddig egy félig idegenbeli meccsnek számítana.
- más csarnokba meg nincs értelme menni a korlátozott befogadóképesség miatt
- a Pap laci bérlése nem két forint, így - bár nem számoltam utána - nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez tízezer nézővel is hozná azt a bevételt, mint a hazai csarnokunk. Ez akkor így már anyagiakban is érdekes lehet.
- amit Benő mondott, az nagyon igaz: ha épp nem jönne ki a lépés a Volánnak, nem lenne garantált, hogy mondjuk egy vesztes meccsen is ugyanaz a taps fogadja őket, mint nálunk otthon.
- pláne nehéz ezt elképzelni azokról, akik mondjuk rivális csapatok szurkolói és finoman szólva sem vagyunk a szívük csücske.
- ha meg nyerünk, és minden oké, akkor az csak még nagyobb éket verhet a Volán és a többi magyar csapat közé. Hisz nyilvánvalóan lennének olyanok, akik kb. egy ilyen meccsből jönnének rá arra, hogy ez mennyire más szint. Gondolod, hogy ezekután ennek ne lenne ilyen-olyan (fórumos és élőbeni) viszhangja? És hogy ez a magyar jégkorongnak annyira de annyira jó lenne? Persze összefogás, meg itt a fórumon rengeteg a korrekt arc, de ne tévedjünk, ez azért ez még mindig a magyar abszurdisztán.
- tényleg azt reméled, hogy egy Volán meccs meg tudna nyerni a magyar jégkorongnak olyan új szurkolókat, akik eddig nem jártak meccsekre? Úgy, hogy a Volános vendégszereplés után a magyar bajnokság meccseire kellene rászoknia? Maximális tisztelet a csapatoknak, de ugye te sem gondolod komolyan, hogy a kettő ugyanaz a szint?
És félreértés ne essék, ez még véletlenül sem a magyar csapatok leszólásáról szól. Csak nem hinném, hogy mérhető tömegeket hozhatna vissza a többi csapatnak egy Volános szereplés.

És most őszintén: szerinted tulajdonképpen mi is lenne ennek az egész kísérletnek az értelme? Tényleg csak annyi, hogy le akarnád mérni a budapesti keresletet?
Ehhez szerintem nem kell ennyire túlbonyolítani a dolgot. Ha lenne jobb jégkorong Budapesten, lenne több a néző is, ez tényleg ilyen egyszerű.

Raon 2011.08.28. 20:22:22

@Uteapu: az sem rossz megoldás ám, ha valaki mentálterminátorként osztja az észt. Szerinted az efféle erkölcsi piedesztálnál nincs semmilyen személyeskedés? Mondjuk egy kis közvetlen, olyan általános "mindannyianmenjetekafrancba" jelleggel? :)

Nincs itt semmilyen probléma. Egy oda-vissza valami volt, meg még egy. Ez azért talán nem a harmadik e-világháború.

Egy normális vitának sosem célja a személyeskedés, de ha néha becsúszik, az nem feltétlenül ördögtől való dolog. A neten keresztül sok a félreértési lehetőség, és itt lassabban derülnek ki a dolgok. Ha a történet vége jó, akkor meg az apróbb csörtéket szerintem nem is érdemes személyeskedésnek titulálni.

Uteapu 2011.08.28. 20:45:27

@Raon: Vettem a leb..t.:)
Igaz, hogy a vitáknak soha nem célja a személyeskedés de sajnos mindig elérkezünk odáig.

Raon 2011.08.28. 20:49:31

@Uteapu: csak, hogy te is érezd a törődést. :)
Értem, mire gondolsz, de szerintem nem az a gond, ha eljutunk a személyeskedésig - hanem ha nem lépünk túl rajta.
Az, hogy az ember ne jusson el odáig, egy sor véletlenen múlik (hangulat, külső körülmények félreértések).
Az viszont, hogy az ember túllépjen ezeken, csak döntés és akarat kérdése. :)

kerusz 2011.08.28. 20:53:15

Ezek az észérvek pro és kontra... Remekül szórakozom!

Vincenzo90 2011.08.28. 20:54:58

@kerusz: Popcorn+cola, sör+chips, bor, vagy valami?

kerusz 2011.08.28. 21:21:55

mi volt a gond elkényeztetett barátunk törölt hozzászólásával?

1885* 2011.08.28. 21:25:43

@Raon: - "pláne nehéz ezt elképzelni azokról, akik mondjuk rivális csapatok szurkolói és finoman szólva sem vagyunk a szívük csücske."

"Hisz nyilvánvalóan lennének olyanok, akik kb. egy ilyen meccsből jönnének rá arra, hogy ez mennyire más szint"

ez fájt. Most akkor hülyék is vagyunk nem csak bunkók? Ja, mit beszélek egy UTE drukker még csak nem is rivális, mindjárt törlöm is a bejegyzésem :)

@Vincenzo90: sör-virsli?
@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: nem mindegy.

1885* 2011.08.28. 21:26:51

@kerusz: XD öntörlés lehetett ;) rájött, hogy teljesen reménytelen az ügy.

Vincenzo90 2011.08.28. 21:29:21

@1885*: Benne vagyok. De zsíros kenyér forralt bor kombó is lehet.

1885* 2011.08.28. 21:31:37

@Vincenzo90: csakis lila hagymával :P

kerusz 2011.08.28. 21:40:19

@1885*: egyszerre sírtam és röhögtem...

1885* 2011.08.28. 21:46:40

@kerusz: én is :) mondjuk még mindig nem értem, hogy miért képzeli bárki, hogy a pesti nép azért venne hokimeccsre jegyet, hogy kifütyülhesse a Volánt, és még én vagyok paranoiás :O

peterszky 2011.08.28. 21:53:38

@mannisenmaki_: Most úgyis jó napom van, az, amikor Budapestről lement a Volán, hogy ízlik-e a parasztnak a hokibot kapa helyett, az jól bejött, nem? Itt az idő visszaadni valamit. HAJRÁ MAGYAR JÉGKORONG!

Theutus 2011.08.28. 22:04:36

@peterszky:XD...kizárólag a magyar hoki érdekében

Raon 2011.08.28. 22:07:14

@1885*: ügyes módszer arra, hogy kihozd az ember a sodrából, de ez nem ér ennyit. :)

Paranoia? Nézd, te például néha még a kommentjeidben is folyton csak szurkálódsz a Volánnal kapcsolatban. Olyankor is, amikor nem szólt hozzád. El sem merem képzelni, hogy miket mondhatsz akkor élőben. :) Nyilván te is pontosan látod, hogy ezzel nem vagy egyedül.
Szerinted ilyen háttérrel mennyire hihető, hogy ha egy pesti közönség nem azt kapna egy Volán meccstől, amit elvár, akkor majd korrekten tudomásul veszi? Hogy ne lenne némi káröröm, amiért a Volán arcot veszített?
Én sehol nem mondtam, hogy minden szurkoló ilyen (szerencsére nem az), de a mi szempontunkból ez mindenképpen felesleges támadási felület. Sőt, szerintem akármilyen országban akármilyen "sztárcsapat" megszívhatja ezzel.

De azt hiszem, te is pontosan tudod, miről van itt szó, csak neked most jobban esik terelni egy kicsit. Gondolom az szórakoztatóbb. :)

1885* 2011.08.28. 22:10:07

@Raon: "Olyankor is, amikor nem szólt hozzád." Ezen az alapon végleg befoghatom, a Volán még sosem szólt hozzám, és gyanítom nem is fog. Egyébként ez nem Volán post volt eredetileg csak azért mertem megszólalni.

Csak tudnám mi volt a szurkálódás :( pláne terelés. De igen, szórakoztató. :)

Raon 2011.08.28. 22:17:48

@1885*: rendben, én írtam korábban a félreértésekről, így itt van a válasz.

> "pláne nehéz ezt elképzelni azokról, akik mondjuk rivális csapatok szurkolói és finoman szólva sem vagyunk a szívük csücske."

> "Hisz nyilvánvalóan lennének olyanok, akik kb. egy ilyen meccsből jönnének rá arra, hogy ez mennyire más szint"

> ez fájt. Most akkor hülyék is vagyunk nem csak bunkók? Ja, mit beszélek egy UTE drukker még csak nem is rivális, mindjárt törlöm is a bejegyzésem :)

Az első megállapításom tény. Érdemes vitatni? Éppen az itteni diskurzus a legjobb példa arra, hogy sokakban megvan a zsigeri ellenszenv. (amivel amúgy nem feltétlenül van baj, mégicsak rivális csapatok vagyunk, de akkor meg minek tagadni?)

A második megállapításom arra vonatkozott, itt azokról az újakról lehet szó, akik a Volán meccses élményeiktől vezérelve mennének ki a többi magyar csapat meccseikre. Szerintem minimum kétséges, hogy lennének ilyen szurkolók - de hogy tömegében nem lennének, abban én sajnos biztosak vagyunk. A válogatott meccsek sem hoztak áttörést.
Ezt vitatod?

Na már most ha egyiket sem tudod megcáfoni, akkor miért kellett összemosni és szembeállítani ezt a két, szövegkörnyezetéből kiragadott állítást?
Ha szerinted ez nem szurkálódás, akkor mi az?

Theutus 2011.08.28. 22:21:33

@Raon:ne félj Ocskay van annyira lokálpatrióta, hogy siker esetén sem költözne Pestre:XD
én pl szívesen vennék rélszt olyan Dab ebel meccsen Budapesten, ahol a cél a hoki népszerűsítése - ennyit ti is kibírnátok a magyar hoki érdekében...hihi
Dújvárosban szerintem kevésbé szeretik a Volánt, mint Pesten, de nálunk sem gondolnám, hogy tüntetés lenne a játékosok ellen, ha elvesztenének egy ide hozott ebel meccset
a nézőtéren megjelenők 90%-a szerintem a Volán sikeréért szorítana
hiszem, hogy ezekkel a megnyilvánulásaitokkal ártatok a legtöbbet a Volánnak...mert szurkolásban is fenemód ti tudjátok csak a frankót...ehh

Raon 2011.08.28. 22:22:17

@1885*: bocsánat, egy dolog kimaradt.

> pláne terelés.

Mivel az eredeti téma, amelybe bekapcsolódtam, az volt, hogy miért nem érdemes budapesti Volán meccsekben gondolkodni, az erre adott értelmezésed (mintha azt írtam volna, hogy hülye és bunkó pestiek miatt) szerintem a terelés mintapéldája. De lehet, hogy én értettem félre valamit: ezesetben nyugodtan javíts ki.

1885* 2011.08.28. 22:25:19

@Theutus: No akkor a DAB jön oszt jónapot! :D
@Raon: nem bírom én ezt karakterszámmal, sem megcáfolni sem megerősíteni nem tudom. :) Nyertél.

kerusz 2011.08.28. 22:26:31

Meg kell mondjam, legrosszabb álmomban sem mertem volna arra tippelni, hogy ha valaki felveti, hogy játsszon a Volán 2-3 EBEL-meccset a Sportarénában, arra a fehérvári hangadóktól az a válasz fog érkezni, hogy az nem jó, mert ha nem sikerül jól a meccs, akkor majd a sok kárörvendő (és a hokihoz mit sem értő) budapesti majd mind a Volánon köszörüli a nyelvét. Még mindig nem sikerült teljesen magamhoz térnem a döbbenettől.

Theutus 2011.08.28. 22:37:49

@Raon: abban igazad lehet, hogy áttörést önmagában egy ilyen akció nem biztos, hogy hozna a szurkolói nézőszám emelkedésében
de hír és marketingértéke nyilvánvalóan lehetne a dolognak, amiből a Volán is profitálhatna
áttörést a nézőtéren az hozhatna, ha lenne egy stabil 8-10 csapatos, kiegyensúlyozott magyar bajnokság, ahol nem lehetne előre odaadni a bajnoki aranyérmet

mannisenmaki_ 2011.08.28. 22:38:11

@peterszky: ez a kommented a legjobb példa, hogy miért nem kell visszaadni semmit; az érved sántít több sebből is, nem fogom elmagyarázni miért, mert te is tudod.
Van egy Bauer kapám, tegnap és ma is a jégen volt, ha gondolod, próbáld ki te is egyszer, a magyar jégkorong épülésére:)!

@Raon: köszi, hogy kifejtetted, ezekre gondoltam én is, azt hittem, az ide sűrűbben íróknak ezek nem újdonságok.

a. Bárd 2011.08.28. 22:47:41

Ejha, nem unatkoztatok ma... :)

Egyébként ezt most én sem értem. Miért lenne probléma, ha a Volán (akár) marketing szempontból Bp-n játszana 1-2 meccs erejéig. Még akár jól is kijöhetnétek a történetből. Theutushoz csatlakozva én is örülnék, ha fordított helyzetben DAB meccset vinnének az Arénába/Főnixbe, stb.

Egy dolog miatt viszont tényleg nem értem a fehérvári érveléseket, amikor tavaly a Farm elvitte a HSC elleni meccsét Győrbe, mindenki itt örült, hogy ez milyen jó népszerűsítése Győrben is a hokinak. Most meg a Budapest szótól mindenki gyorsan megijedt :)

(egyébként meg nyilván elvi síkú a vita, hisz az Arénába hoki meccset vinni nem egyszerű, mint tudjuk)

Raon 2011.08.28. 23:11:02

@1885*: én ezt nem nyerésnek tekintettem, csak igyekeztünk tisztázni a félreértéseket. Ha jól meggondolom, most jutottunk a legtovább. Ez is valami.

@kerusz: @Theutus: ne már, ez így olyan átlátszó. Ha meg azt írtuk volna, hogy szerintünk jó ötlet az a szereplés, akkor csak pár szót kellene kicserélni a véleményetekben és arról írhatnátok, hogy ezek a szemét elitista köcsögök már megint... azt gondolják, hogy a mennyből a Volán elhozza Budapestre a jégkorongot. De most komolyan, szerintetek nem így lenne? :)
Marha jól hangzik, amiket írtok, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy itt csak külső észosztás megy, és nem lett végiggondolva, hogy ti mit tennétek a mi helyünkben. Más más bőrével és a saját bőrünkkel játszani, de Mannisenmaki is épp ezzel kezdte.

Szerintem ez a fajta vendégjáték olyan városban, amelynek van saját csapata, óhatatlanul kiverné a biztosítékot. Lehet azt mondani, hogy a "jégkorong népszerűsítése" a magasabb érdek, de legalább ne tagadjuk le a nyilvánvalót. Egy ilyen szitu az adott város szurkolóinak egy részében mindenképpen SÉRTÉS. Még akkor is, ha a csúcsszuper Volánról lenne szó.

Egyébként ha megkérdeztétek volna, szívesen elmondom a miértjeimet - hogy szerintem ehhez még vagyunk elég jók. Ezt lefordítom tényekre: ha eljutnánk oda, hogy reális eséllyel bejussunk az Ebelben a négy közé (értsd: semmiképp nem tudnánk visszajönni a magyar bajnokságba), akkor egyrészt megszűnne az a fajta közutálat, ami a folyamatos magyar bajnoki cím miatt övez minket (és ez ugye nem ártana, ha már akármilyen népszerűsítés a cél), másrészt azért ez már tényleg eredmény lenne, és tényleg vita nélkül el lehetne fogadni, hogy a Volán sztárcsapat (ami jelenleg nem így van). Mert legyünk őszinték: egyelőre csak magyar szinten vagyunk kiemelkedőek.

Szóval Kerusz, a döbbenet mellett gondold már végig, hátha volt a véleményemnek némi alapja is. Az általam leírtakat úgy is érthetted volna, hogy a Volán budapesti Ebel meccseinek egyelőre nincs meg a szakmai alapja.

Raon 2011.08.28. 23:12:48

@a. Bárd: lásd előző válaszom. Szerintem ez csak olyan városban működik, ahol nincs élvonalbeli csapat.

@Theutus: igen, de ezt már töbször megbeszéltük. Csoda jó eséllyel sajnos nem lesz, és nem is lehet kihagyni a sok kis apró lépést. Persze lehet, hogy van más út is a fejlődésre, de egyet már ismerünk, ami működik. Olyan emberek kellenek, mint nálunk Csicsóbá, nálatok Azari, vagy Miskolcon Egri - és mellé hosszú évek szisztematikus tervezése, verítékes munkája. Ez az, ami miatt haldoklik a budapesti jégkorong: és ez egyáltalán nem az én gondolatom, akit személyesen megkérdeztem erről, szinte mindig ideáig jutott el. Persze tény az is, hogy a budapesti önkormányzati jellegből adódóan sokkal nehezenn dolga van az ottani vezetőknek - de ezt itt is sokan leírták, én ezért nem ismételtem el.

Raon 2011.08.28. 23:30:07

@Raon: eh, késő van, javítás
"ami a folyamatos magyar bajnoki cím miatt "
Azaz a körülményei, ahogy megszerezzük a visszajátszással, remélem ez nem félreérthető.

Theutus 2011.08.28. 23:39:29

@Raon: a további vita helyett inkább egy rövid történet (semmi köze a postban szereplő gondolatokhoz, csak úgy, lazán, könnyedén és egyszerűen):XD
Xosé Luís Méndez Ferrín: Grieih /részlet/
Grieih komótosan, merev combokkal lépegetett. Meglátott egy darabka koronafürtöt, és jóhiszeműen, szórakozottan nekilátott. De egy imádkozósáska zöld köntösében a halál már ott lapult mögötte. Érezte, ahogy toránál fogva kemény rágószervek ragadják meg, és kétségbeesetten küzdött a pusztulás ellen. Az imádkozósáska könnyű zsákmányra lelt a vén, erőtlen tücsökben. Még fojtogatta, de közben már mohókat harapott belőle. Ebben a pillanatban azonban fenséges, kemény és erőteljes szárnyak zúgása hangzott fel: Rasgulkje tért vissza Kornkolinnba! A tücsök félig felfalt idegdúcai beleremegtek az örömbe. És akkor Grohtegunk leghatalmasabb szarvasbogara elengedte magát és rázuhant az aljas imádkozósáskára, majd erős szarvainak végével megragadta homlokát, összeroppantva fejét és puha agyát.
Grieih szinte darabokban hevert, görcsösen rángatózva, de arra még volt ereje, hogy öreg barátjára nézzen.
– Nem tudtam előbb jönni, Grieih… Bárcsak én halnék meg helyetted!
– Mindegy, hisz öreg vagyok már… Nem számít. Ti, szarvasbogarak, tovább éltek… Mi azonban gyengék vagyunk.
– Ne halj meg, Grieih… Azt akarom, hogy élj!
És mindaddig, amíg Grieihben csak egy rángásnyi élet is volt, Rasgulkje ott maradt mellette; mikor meghalt, felemelkedett, és szilaj, barbár röptét a fenti liget felé vette.

1885* 2011.08.28. 23:49:12

@Theutus:
Ha az emberek nem akarnak kijönni a meccsekre, akkor senki sem állíthatja meg őket.
-Yogi Berra

Raon 2011.08.29. 01:49:45

Nos, van az úgy, hogy ha az ember hű akar maradni az elveihez, akkor bele kell vinni a dolgokba némi következetességet is.

@Szekig: most, hogy végeztem a napi munkával, visszaolvastam, amit neked írtam. Elnézésed kell kérnem. Ahogy láttam (és talán nehezen hihető, hogy volt tőlem ilyen) minden meglévő jószándékom ellenére is bentmaradt néhány necces megfogalmazás a szövegeimben. A jelenség ráadásul nem ismeretlen előttem: jópárszor előfordult már velem, főleg amikor a munka és a lazítás ablaka között váltogatok (ilyenkor nekem pár perc megírni egy hosszabb véleményt is, és mivel a szándékaim tiszteségesek, könnyen csőbe húzhatnak).

Mentegetni nem akarom magam, csak egyértelműsíteni a helyzetet: a tartalom részemről változatlanul áll, a stílus ellenben nem mindenhol ütötte meg a kellő mércét, és ez nem volt fair.

Mindenki másnak: szintén köszönet a tanulságos diskurzusért. Azt hiszem, ma megértettem, miért írnak ide egyre kevesebben. Sosem hittem volna, hogy valaha ezt mondom, de nekik van igazuk.

Vincenzo90 2011.08.29. 02:18:25

@Raon: Az önreklám mindig jól jön. Mellesleg nő a látogatottság, szóval lehet, hogy rosszkor tetted a kijelentést ;)

benö51 2011.08.29. 06:51:38

@Theutus: @kerusz: @1885*: Nem hittem volna , hogy a pesti meccs elleni beírásommal ekkora vitát fakasztok. Én személy szerint már sok mindent láttam és fent tartom véleményemet, hogy botrány lehetne egy rosszul játszó Volán meccs után Pesten. Nekem elég csak a tavalyi Fradi meccs hangulatára emlékeznem, hogy klub meccsre ne akarjak oda utazni nagy fővárosunkba. 1981 óta azon kívül , hogy öregebb lettem, semmi sem változott. A fiatalok kedvéért a Fradit akkor FÓTnak hívták és számomra nem egy jó emlékű MNK meccsen nyert a Volán ellen.
@peterszky: A pesti volán a megszűnés szélen volt amikor Fehérvár befogadta, csak a pontosság kedvéért ezért lett vidéki csapat, de ezt te a zöld emlékeidben biztos másképp látod. emlékeztesselek rá a BVSC -t nem volt ki befogadja lent a kapálós vidéken ezért meg is szűnt akkoriban.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.08.29. 08:23:38

@1885*: azert mind1, mert mindenki masrol beszel, es foleg azert, mert mindez fenyevekre kerult attol a tematol amit quitz felvetett.

fehervaron meg sajnos (szerencsere csak egyesek), elfelejtik hogy egy fecske nem csinal tavaszt.

ami engem legjobban meglepett, az amitol kerusz sem ter magahoz. hat en sem.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.08.29. 08:24:29

@kerusz: koszonom figyelmesseged, onmagam moderaltam, mert rajottem h mind1...

Raon 2011.08.29. 10:13:55

@benö51: hagyd, ők úgy sem fogják elismerni, hogy egy vélemény az csak vélemény és kész (Theutus néha kivétel). A jól hangzó drámázás után már nagy arcvesztés lenne azt mondani, hogy az érveinknek - esetleg - lehet némi igazságtartalma is. Ezért is nem foglalkoznak ezzel, ezért is nem válaszolnak erre. Inkább belekapaszkodnak a jelentéktelenebb részletekbe, és eltúlozzák, felnagyítják (régi, ismerős kommunikációs technika).

Ha visszanézed, nagyjából onnantól borult ki a bili, hogy egyetértettem veled, illetve én még más irányokba is eltévedtem. Így kvázi az egész az én hibám. De mondjuk ennek sem az lett a vége, hogy neked meg nekem mi a véleményem, meg hogy az netán mennyire hülyeség, hanem hogy mekkora baj van Fehérváron... Ez van, ha van bármilyen ürügy a Volánba rúgni, páran a világ minden kicséért nem hagynák ki ezt a lehetőséget. Persze ha van sapka az a baj, ha nincs az, a lényeg, hogy legyen min rúgózni.

Neked is el kell fogadnod a szörnyű tényeket: ketten már tömeg vagyunk, ráadásul ahogy olvastam, meghatározó hangadók is. Ez természetesen csak ránk áll, rájuk sosem érvényes.
Jól vigyázz tehát, mikor mit írsz le, mert a mi felelősségünk, hogy hányan fogják szeretni a Volánt (és ahogy olvastam, már többen elgondolkoztak azon, hogy miattunk egyáltalán kijöjjene-e Volán meccsekre).

Nos, szerintem nem ez az első eset, amikor az emberek nem gondolják végig, miket csinálnak valójában, és valószínűleg nem is az utolsó. Én élőben majd minden érintettnél igyekszem rákérdezni a dolgokra, és jó eséllyel az lesz majd a vége, hogy ezt ezért nem így gondoltam, ezt azért nem úgy, és kiderül, hogy tulajdonképpen nincs is akkora véleménykülönbség közöttünk, amiből bármilyen gond lehetne. De ezt az érintettek közül soha senki nem fogja ideírni, mert akkor a nyilvánosság előtt kellene vállalni, hogy valamiben esetleg tévedett. És ez manapság már nem szokás.

Raon 2011.08.29. 10:33:54

> Inkább belekapaszkodnak a jelentéktelenebb részletekbe, és eltúlozzák, felnagyítják (régi, ismerős kommunikációs technika).

(magáncsatornás jelzés után) A fentiek "burkolt kommunistázás" helyetti értelmezése: az efféle manipuláció kb. az írás megjelenésével lehet egyidős.

Fugeute 2011.08.29. 10:37:40

Sok pesti véleményével szemben nem tartom életképtelennek Quitz ötletét (bár vannak buktatói, alább megírom, mi) de én erre biztos nem leszek kíváncsi. Nincs, mi kössön ehhez a kirakatcsapathoz.
Egy színvonalas bajnokságban induló csapat meccseire több ezren mennének ki. A válogatottra is mentek. Csak ehhez húzós nevek kellenek. Ilyen nézettség mellett a Papp Laci közismerten sportbarát menedzsmentjének is lehet elfogadható ajánlatott tenni.
Viszon egy ilyen all star csapat felépítéséhez is kell 2-3 év, valamint ha létrejön a Budapesti Szuperteam, akkor az máshogy nem fog menni, mint a vidéki hokiközpontok (és természetesen a pestiek) elsorvasztásával. A ma népszerű, sport és marketing szempontból értékes játékosok Fehérváron és Újvárosban játszanak, márpedig egy ilyen csapat alapját csak ők tudják képezni. Ezt is számításba kell venni.

peterszky 2011.08.29. 10:51:57

@mannisenmaki_: "...neve a Bauer volt, ami farmert vagy mezőgazdasági gazdálkodót, parasztot, földművest jelent..."

csiszi 2011.08.29. 12:16:03

@Fugeute: Mondjuk azért játszanak ott, mert
a) ott tudnak megfelelő körülmények között, megfelelő színvonalon játszani
b) ott kapnak megfelelő fizetést

Ha feléledne egy rangosabb ligában játszó, stabil(nak tűnő) alapokon nyugvó bp-i csapat, egyből nem lenne ennyire nyilvánvaló a helyzet. Ez persze szükségszerűen a volán bizonyos szintű gyengülésével járna.

Én egyébként továbbra sem értem, hogy a "magyar hoki" szempontjából miért fényévekkel jobb egy közepes magyar bajnokság, mintha 2-3 "hokibázis" (ebből min. 1 fővárosi) külföldi ligákban játszana, külföldi csapatok ellen. Szerintem utópia, hogy 10 magyar csapat egymás közti színvonalas meccseit nézi meccsenként 2-3ezer ember.

Bármennyire is nehéz lenne egy jólmenő bp-i csapatot összehozni, szerintem még mindig könnyebb, mint 8 gyenge-közepeset érdekessé és eredményessé tenni.

Amit egyébként érdemes lenne megvizsgálni, az a zágráb: egy kis ország, nem is túl eredményesek hokiban, nincs sok jégpályájuk, a medvescak sincs annyival a volán felett (ha egyáltalán), mégis 7-8ezren kijárnak a meccseikre, sőt az arénásokra 15ezren. Miért, hogyan?

Vincenzo90 2011.08.29. 12:22:55

Mondjuk aki nem látott még nyeles szerszámot és nem használta az az én szememben nem ember, csak egy tróger semmittevő élősködő. Nem azt mondom, hogy mindenki legyen paraszt, de az én ismerettségemben a négydiplomás cégvezető is fogott kapát gyerekkorában és fog a mai napig is, ha arra kerülne sor. Ez nem szégyen, sokkal inkább plusz. Na de ne menjünk már bele kicsinyes város-vidék vitákba, mert semmire nem vezet és óvodás legó- és kiflivégdobálás lesz, aminek a végén nem tudjuk ki itta meg előbb a másik tejeskávéját. Maradjunk a hokinál!

Szóval a Fehérvár pesti vendégjátékával nem lenne semmi baj, csak épp a kutyát nem érdekelné azokon kívül, akiket amúgy is érdekel és akik leutaznak érte Fehérvárra illetve akik fehérváriak. Aki a mai világban Fehérvárig nem képes elmenni, ha érdekli a meccs, az nem fog az Arénáig sem. Kivétel persze, aki munka miatt pl nem érne oda és néhány egyéb eset, de nem hiszem, hogy ők nagy számban fordulnának elő. Minőségi hokit kell építeni, és akkor lehet várni a nézőt a Fradi, UTE, majd ha ezek mennek egy harmadik, esetleg negyedik pályára. Néző nélkül nincs pénz, pénz nélkül nincs jó hoki. Ez ördögi kör, de ha megszakad mindenki sem lesz nagy nézőszám jó bajnokság és jó pesti csapatok nélkül.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.08.29. 12:30:53

@csiszi: horvatorszag erre azert jo/rossz pelda mert a horvat hoki, az a beka segge alatt van. az h van 1 kirakatcsapatuk az rendben van, es szep es taps taps, de ennyi. barmennyire is erolkodnek a honositassal es a tobbi trukkel, minimum egy 5 ev kell a horvat hokinak ahoz hogy elerje a magyar hokit, mondjuk.

csiszi 2011.08.29. 12:36:16

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: Nem is a horvát hoki fejlődésének szemszögéből kéne megvizsgálni őket, hanem a medvescakéből. Azaz hogy hogyan, milyen lépésekkel, mennyi pénzből és milyen buktatókkal lehet egy fővárosi erős csapatot létrehozni, aminek a meccseire kijár 7-8ezer (illetve ~15ezer) ember.
Ez már szimplán a jegyárakat számolva is tisztességes pénz, ráadásul ennyi ember nyilván többet is fogyaszt, és könnyebb a szponzorpénzeket is behozni.

a. Bárd 2011.08.29. 12:55:27

Egy kicsit elbagatelizálva

Hogy mennyi pénz kellhet egy Bp-en gyakorlatilag a semmiből zágrábi mintára felépítendő EBEL csapathoz, ahol 7-8ezer ember jár ki szurkolni meccsenként?

Nos, ha megnyerném a lottó ötöst, akkor talán....Lenne annyi pénzem, hogy össze tudjak haverkodni egy olyan emberrel, akinek van annyi pénze, hogy ezt megtegye :)

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.08.29. 13:04:01

@csiszi: jo, hat en meg a magyar hoki fejlodesenek a szemszogebol nezem...

amugy minden erv, hsz, pro es kontra megallja a helyet, ezert dicseretes quitz vitaindto elmelkedese

kar h nem lehet errol kulturaltan beszelgetni :(

kerusz 2011.08.29. 13:31:49

@csiszi: "Amit egyébként érdemes lenne megvizsgálni, az a zágráb: egy kis ország, nem is túl eredményesek hokiban, nincs sok jégpályájuk, a medvescak sincs annyival a volán felett (ha egyáltalán), mégis 7-8ezren kijárnak a meccseikre, sőt az arénásokra 15ezren. Miért, hogyan? "

Azt nem tudom. De abban sem vagyok biztos, hogy a zágrábi módszer a kívánatos irány. Pár napos hír, hogy a horvát válogatottal egyenértékű Team Zagreb mégsem indul a Slohokej Ligában, mert a Medvescak nem kívánja finanszírozni a csapat működéséből rá eső részt. Így a horvát válogatott minimum 3/4-ének marad a 18 fordulós horvát bajnokság, KHL Zagrebbel, a nyitott pályás KHL Sisakkal, a "trónkövetelő" Mladosttal (A Slohokejre készülő Mladost épp a minap kapott ki 8-1-re az ugyanott induló Maribortól)...

Egy dolog az EBEL, de van vele két nagy probléma. Az első, hogy nem mi hozzuk a szabályokat. Bővebben lásd még a légióskorlátozást és társait...
A második, hogy mivel azt már üzleti alapon kell csinálni, az akármilyen nemes és önzetlen szándékokat szükségszerűen felül fogják írni a sokkal földhözragadottabb szempontok. Minden további nélkül benne van a pakliban, hogy ha a Volán vagy akármelyik (esetleges leendő) magyar EBEL-csapat több pénzből gazdálkodhat, akkor csökken a hazai játékosok száma.

De ebben a témakörben említhető a férfi és a női kézilabda, kosárlabda is. Veszprémben, Győrben, Szegeden, a Ferencvárosban, Sopronban, Pécsett igazán minőségi produkciót hoznak össze, de tisztelet a kivételnek, nem sok magyart látni a pályán. Az pedig egyértelmű, hogy a válogatottak súlyos gondokkal küzdenek.

Sok minden szóba jöhet a hogyan továbbot illetően, csak azzal kell számolni, hogy mindennek lesz jó és rossz következménye is.

Az is kérdés, mitől jó egy meccs vagy egy bajnokság. Felejtsük el a nevek fétisét. Nyilván nem a szereplők kilététől jó, mert F.Kapus kollégával együtt láttam én két egymás utáni napon bűnrossz EBEL-meccset és azt simán felülmúló, remek magyar bajnokit is. Még ha tudom is, hogy általában fordított a helyzet, az EBEL-meccsek nagy általánosságban jobbak a magyar bajnokiknál.

Egyébként lassan arról is le kellene szokni a saját érdekünkben, hogy nyilatkozatainkban a saját fészkünkbe szarunk és lépten-nyomon fikázzuk le azt a bajnokságunkat, amiről jóformán még ugyanabban a nyilatkozatban mindenki elmondja, hogy milyen fontos ligaszponzort találni és mérkőzéseket közvetíteni. Ehhez is agy kell, basszus...

csiszi 2011.08.29. 14:51:07

@kerusz: úgy látom azt kéne tisztázni, hogy mit értünk az alatt, hogy "jó a magyar hokinak".
a) a válogatott minél sikeresebb
b) minél több ember jár ki meccsekre
c) minél több gyerek megy le edzésre
d) minél több válogatott játszik itthon
e) a válogatott gerince minél magasabb szinten versenyzik
f) a lehető legtöbb magyar játékos (válogatott keretlétszám többszöröse) edz bizonyos szint felett, itthon

Biztos vannak még szempontok, hirtelen ezek jutottak eszembe. Ezek néha nem zárják ki egymást, néha igen, esetleg vannak olyan megoldások, ahol nem, viszont ezek esetleg nagyon nehezen megvalósíthatók.

Bár hangsúlyozottan nem értek ehhez (de végülis csak egy blogon kommentelgetünk), de nekem a b) és a c) tűnik a legfontosabbnak. Azért, mert úgy gondolom, hogy ez hosszú távon magával húzza az összes többit is.

Kicsit olyan ez, mint a tyúk vagy a tojás: előbb legyenek nézők/szurkolók, amire/akikre építve lehet építeni itthon a hokit, vagy előbb építsünk minél jobb magyar bajnokságot, mert az majd meghozza a nézőket?

Szerintem az ominózus felvetés (játszon a Volán pár meccset Budapesten) is ezt a dilemmát próbálja feloldani azzal, hogy bizonyítékot akar szerezni arra, hogy egy jó klubcsapat képes lenne-e a válogatotthoz hasonló szeretetet és figyelmet összegyűjteni. A Zágrábra mutogatással én szintén arra hajlok, hogy előbb legyenek szurkolók, akár a többi szempont (minél több magyar játszon itthon, stb) kárára, mert ha már van egy bázis, akkor ebből később tovább lehet lépni (teszemazt X év múlva az osztrák túlsúlyba szintén belefáradt szlovén/horvát/cseh/szlovák/stb csapatokkal közösen létrehozni egy konkurens ligát).

"Minden további nélkül benne van a pakliban, hogy ha a Volán vagy akármelyik (esetleges leendő) magyar EBEL-csapat több pénzből gazdálkodhat, akkor csökken a hazai játékosok száma."

Igen, ez benne van a pakliban, de:
- ebben az esetben ezek a játékosok a jobb nevű (és nem feltétlen jobb színvonalú) bajnokságokból nem tudnak könnyebben külföldre szerződni? Néhány külföldi lapot olvasva az EBEL-nek azért kezd nőni az elismertsége.
- ezzel azt feltételezzük, hogy hokiszínvonalban emelkedés is történik, hiszen nyilván jobb képességű/tudású légiósok veszik át a helyüket. Még ha nem is egyenes az arányosság, de a magasabb színvonal több szurkolót jelent, akiknek több gyerekük van, akik így több nevelőegyesületbe járnak...

Vincenzo90 2011.08.29. 15:16:51

@csiszi: Ezek együtt mind a magyar hoki érdekei. Sőt, lehet, hogy van több is. Inkább erősítik, mint kizárják egymást egyébként szerintem. Bár mint tudjuk a magyar hokinak nincsenek is érdekei... :D

csiszi 2011.08.29. 15:27:23

@Vincenzo90: hosszútávon igen, de rövid/középtávon már nem biztos. Szerintem például egy magyar bajnokságban szereplő, gyenge-közepes színvonalú budapesti csapat nem fog tudni elég nézőt összeszedni a továbblépéshez (pláne amikor 50 km-re ott a kontraszt). Tehát itt az egyik szempont előtérbe helyezése hátráltatja a másik szempontban való haladást.

Madártávlatból nézve, egy erős MOL Ligát (Románia mellett esetleg más országokkal is kibővítve) és 2-3 erős, színvonalas bp-i klubot vizionálva megjöhetnek a szurkolók. Csak ennek az elérése nem 2-3, hanem 20-30 lépcsőfok. Ehhez képest (számomra) egyszerűbbnek tűnik 1-2 bp-i klubot külföldi ligákban felfejleszteni, aztán ha megvan a csapat és a körülötte a közönség, akkor még mindig kezdhetünk velük valami mást.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.08.29. 15:38:48

@csiszi: egyszerubbnek egyszeru, csak epp a kerdes az, h mennyire karos. ha figyelted kerusz hszeit, mar sokszor elmondta, hogy gyakorlatilag (meg)egy kirakatcsapat, gtakorlatilag megolne a magyar jegkorongot.
termeszetesen ez az o velemenye, es lehet vele vitatkozni, hogy nem igy van MERT, de az eszervek amiket felrolol, elegge meggyozoek.

utanpotlast meg nem kell felteni, rengetek kissrac/lany korongozik, ha minden igaz most meg tamogatast is kapnak, a kerdes inkabb az, hogy ha felnonek hol fognak jatszani. egy biztos: 2db csapatban nem fernenek el a felnovo hokisok, OB2ben, ingyen hokizni meg mar nem eletcel egy gyereknek aki a sportot valasztja a tovabbtanulas helyett.

Uteapu 2011.08.29. 16:05:42

Egyszer csak elérjük, hogy ne hasonló kérdésekkel kelljen minden szezonkezdésnél agyalni.
Először is a két "vénség" stabilitását kell elérni, ha már csak ketten maradtunk.
Másodszor, bármily furcsának is tűnik, el kell érni a Macik színvonalát, minden téren.
Itt tartunk. Minden többi, csak akkor merülhet fel komolyan a hogyan tovább-ról.
Vannak szurkolók és meglehetősen edzettek, az ínség nem ismeretlen fogalom. Nem kell minden áron aranyfüsttel burkolni egy csapatot, hogy sokan legyenek a szurkolói.

kerusz 2011.08.29. 16:23:58

@csiszi: "Igen, ez benne van a pakliban, de:
- ebben az esetben ezek a játékosok a jobb nevű (és nem feltétlen jobb színvonalú) bajnokságokból nem tudnak könnyebben külföldre szerződni? Néhány külföldi lapot olvasva az EBEL-nek azért kezd nőni az elismertsége."

A külföldre szerződés sem feltétlenül önérték. De én az elmúlt 3 évben nem sok olyan játékosra emlékszem Magyarországról, aki azért került "jobb" bajnokságba külföldön, mert az EBEL-ben játszott.

"- ezzel azt feltételezzük, hogy hokiszínvonalban emelkedés is történik, hiszen nyilván jobb képességű/tudású légiósok veszik át a helyüket. Még ha nem is egyenes az arányosság, de a magasabb színvonal több szurkolót jelent, akiknek több gyerekük van, akik így több nevelőegyesületbe járnak... "

Lehet, hogy meglepő, de ma Magyarországon elsősorban nem a gyerekek számával van a gond, hanem a jégidővel, és az edzéseken végzett munkával. Ha most hirtelen megrohamoznák az egyesületeket kölkök százai, hogy hokizni szeretnének, akkor lennénk csak igazán nagy gondban... Nincs egyetlen olyan csodamegoldás sem, ami egy csapásra ugrásszerű fejlődést hozna. Teljesen felesleges megváltóként várni egy újabb EBEL-csapatot is.

csiszi 2011.08.29. 16:27:28

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: lehet, hogy az én figyelmem kerülte el, de eddig csak azt az érvet olvastam, hogy megvan annak a rizikója, hogy csökken a magyar játékosok száma ezekben a kirakatcsapatokban.
Ez tény. De ez deal-breaker? Képzeljünk el mondjuk 2.5 kirakatcsapatot (2 ebel, 1 NL), akiknek legyen a fele magyar, ez mondjuk 25 fő. Vegyük hozzá ezen csapatok farmjának első sorait, ez további 15 fő. Ehhez adjunk hozzá mondjuk 10 külföldön légióskodó magyart, máris van egy 50 fős bő keretünk, valamint a farmcsapatokban további ~40 fő számára játéklehetőség.
Ki tudnánk állítani ennél több minőségi játékost? Ha a 90 helyett 180 hely lenne, mennyivel kéne leadni a képzeletbeli mércéből? A színvonalcsökkenésnél nem csökkenne nagyobb arányban a potenciális nézőszám? És ez csak a potenciális, nem a tényleges, amihez én továbbra is fenntartom, hogy a már kitárgyalt bp-i szemléletmód (kicsi lokálpatriotizmus) miatt egy random budapesti vs random külföldi csapat meccsére többen lennének kíváncsiak, mint egy random budapesti vs random magyar csapatéra (most a színvonaltól függetlenül).

kerusz 2011.08.29. 16:32:37

@csiszi: "Madártávlatból nézve, egy erős MOL Ligát (Románia mellett esetleg más országokkal is kibővítve) és 2-3 erős, színvonalas bp-i klubot vizionálva megjöhetnek a szurkolók. Csak ennek az elérése nem 2-3, hanem 20-30 lépcsőfok. Ehhez képest (számomra) egyszerűbbnek tűnik 1-2 bp-i klubot külföldi ligákban felfejleszteni, aztán ha megvan a csapat és a körülötte a közönség, akkor még mindig kezdhetünk velük valami mást. "

Az általad egyszerűnek vélt utak bejárása máshol súlyos áldozatokkal járna.

csiszi 2011.08.29. 16:32:52

@kerusz: tehát akkor a magyar bajnokságot alapvetően azért szeretnétek fejleszteni, hogy ezzel növekedjen a jégpályák száma? Ez mondjuk már elgondolkodtató, ez olyan szempont, amit biztosan jobban támogat ez a megoldás, mint a 2-3 kirakatos.

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2011.08.29. 16:34:15

Egy kirakat csapat van most. Kettő, maximum három, regionális bajnokságban induló kirakat csapat és mögötte egy kompetitív junior/farm bajnokság nem ölné meg a magyar hokit. Minnesotában sem pusztult ki a hoki, mert lett megint NHL csapatuk. Nagy a hideg, sok a tó. Ennyi ott elég is. Itthon azért nehezebb a helyzet. Induljunk ki abból, hogy ez egy jó sport, ami örömöt okoz annak aki játssza. Kell jó sok gyakorló pálya, hogy a gyerekek megtanulják a sportot, a felnőttek nyomhassák esténként. Kell a közelben egy kompetitív kiscsapat, ahova be lehet jutni. Néhányaknak fontos lesz a versenyzés, igyekeznek majd erősebb csapatokba. Aki versenyezni és győzni akar, annak mindegy, hogy melyik városba megy.

csiszi 2011.08.29. 16:39:04

@kerusz: azt nem mondtam, hogy egyszerű, csak hogy (szerintem) egyszerűBB. Az is tény, hogy máshol áldozatokkal jár, de bármelyik megoldásra igaz, hogy van olyan szempont, amit kevésbé támogat (vagy éppen gátol), mint a többi megoldás. Ilyen például a nézőszám, amiben viszont biztos, hogy a külföldi liga jobb, egyszerűen azért, mert külföldi. Többen is leírták már, hogy a NL nem feltétlenül lesz erősebb, mint a tavalyi MOL, a Dab mégis azt nyilatkozta, hogy nézőszám-emelkedést várnak.

Ezért írtam korábban, hogy alapvetően szerintem az a kérdés, hogy mik a legfontosabb szempontok (nézőszám/játékosszám/utánpótlásszám/jégpályák száma/maximális színvonal/átlagos színvonal/stb)

kerusz 2011.08.29. 16:40:26

@csiszi: Erre a következtetésre meg hogy jutottál?

kerusz 2011.08.29. 16:41:47

@quitz: Na, nálunk jelen pillanatban a felsőbb korosztályokban pont a kompetitív bajnokságok hiányoznak. De ha elengedünk mindenkit, akkor hiányozni is fognak.

kerusz 2011.08.29. 16:42:20

@csiszi: Erre: "tehát akkor a magyar bajnokságot alapvetően azért szeretnétek fejleszteni, hogy ezzel növekedjen a jégpályák száma?"

csiszi 2011.08.29. 16:47:36

@kerusz: ez kérdés volt, nem következtetés :) És abból indultam ki, hogy azt írtad, hogy a jégidő a nagyobb gond, és nem a jelentkezők száma. Vagy van jégpálya, csak a gyerekeknek kevés a hokira fordítható idejük?
Az UP színvonalát biztosan növelni kell, de ez kéz a kézben jár a hazai ligával? Nem lehet ezt különválasztani, és az UP-ból a fent leírt ~90 helyre versenyeztetni a játékosokat?

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2011.08.29. 16:58:46

@kerusz: Most úgy néz ki, hogy van 1,5 kirakat csapat, alatta meg van egy bajnokság, ami próbál úgy kinézni, mint A bajnokság. Tele van ifikkel, nem túl szerencsés karriervezetésű külföldiekkel. Én annak örülnék, ha a jelenlegi bajnokságunk vagy bajnokságaink fölé lehetne tolni mondjuk két csapatot.

OliBLOOD 2011.08.29. 17:51:51

Én nem igazán értem ezt a vitát. Ugyanis kb. nulla beleszólásunk van a történésekbe. Mert vagy jön egy csapatvezető tele pénzzel és azt csinál amit akar, vagy pedig minden megy tovább a mostani úton. Szövetségi úton ebbe nincs beleszólás. Hacsak nem írják elő minden klubnak, hogy adjanak x milliót, majd a szövetség ezt a pénzt odaadja az új budapesti csapatnak és így építi fel.
Jelenleg sehol nem látni azt a forrást, amit már sokan el is költöttek elméletben.
A magyar valóság pedig az, hogy jövőre lehet MTK, a tervek szerint újra lesz Vasas, újra van lehetőség, hogy Budapesten újra élcsapat legyen.
Halkan teszem hosszá, hogy lehet az idén a Fradi is meglepetést fog okozni. Az irány jó, ha pár évig tudnak (hagyják őket) dolgozni, akkor hamar kinövik Pesterzsébetet.

kerusz 2011.08.29. 18:44:25

@OliBLOOD: Jelen pillanatban az "azt csinál, amit akar" egy bizonyos korlátozással érvényes. A versenyszabályzat szerint ugyanis:
"Magyar csapatok nevezése külföldi, illetve nemzetközi regionális bajnokságba

A magyar csapatok nevezhetnek külföldi, illetve nemzetközi regionális bajnokságba, erről az Elnökség minden versenyévad előtt dönt, a Szakmai Bizottság és a Liga véleményét figyelembe véve. A külföldi bajnokságban való indulás feltétele, hogy az adott egyesület a külföldre nevezett korosztályában részt vesz a Magyar bajnokságban is."

OliBLOOD 2011.08.29. 19:10:27

@kerusz: Persze, de ha hirtelen lesz annyi pénze, hogy létrehozzon egy csapatot és egyből EBEL-ben induljon, akkor már annyi is lesz neki, hogy egy csapatot kiállítson a hazai bajnokságra. De ez utópia kategória, ez a veszély nem fenyeget.

Henry The Navigator 2011.08.29. 19:38:37

@kerusz: Na arra azért kíváncsi lennék, ha jönne egy milliárdos vagy egy komoly cég EBEL csapatot csinálni horribilis pénzből és ez azért nem jönne össze mert nem szeretne még egy farmcsapatra is áldozni(nem mindenki költ feleslegesen pénzt, akkor sem ha dúsgazdag).Akkor ez a magyar hoki érdeke lenne vagy sem, hogy ezzel a kitétellel elüldöznek egy befektetőt? (Persze a szabály az szabály és bárcsak ilyen "problémáink" lennének, de azért érdekes volna a helyzet).Az egész felvetésem szigorúan feltételes módban, persze.

kerusz 2011.08.29. 20:14:57

@Henry The Navigator: Lehet, hogy a faszinak felesleges pénzköltés lenne a magyar bajnoki indulás. De egyelőre ez a szabály. Én rendkívül örülnék, ha nem dúsgazdag milliárdosok kedvére változnának a szabályok,persze, nyilván erről a rendelkezésről is lehet vitatkozni.

kerusz 2011.08.29. 20:17:55

@kerusz: Ja, még annyit, hogy mivel ismert ez a rendelkezés, így ha valaki jönni akar, akkor ennek ismeretében akar jönni. Így nyilván nem lehet elüldözésről beszélni. Az meg teljesen természetes, hogy a szabályokat nem ő diktálja.

Fugeute 2011.08.29. 20:28:30

Oli, senki nem gondolkodik erről, mint reális tervről, csak mint egy gondolatkísérletről, ami tele van ha-val. Ha lenne egy bőröndnyi pénze vkinek, és pont egy pesti hokicsapatra áldozná - na innen indul a fenti vita, nem korábbról.

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.08.29. 23:46:34

@Henry The Navigator: mennyi kell? bar a Kisstadion befedesere gyujtok, egy jol besozott fonyeremenybol csapatot is viszek bele :P farmot is, usse ko :P

mannisenmaki_ 2011.08.30. 07:21:24

@peterszky: jé, tényleg..
a nap meg keleten kel.

facsipesz 2011.09.08. 23:44:50

Minap annyira készen lettem a budapesti jéghelyzettől, és úgy általában a jégkorongos alsókorosztályos utánpótlás jégmizériáitól (ami nemcsak most, hanem minden szeptemberben vár a szülőkre), hogy elgondolkoztam, nem lenne-e érdemes más csapatsportágba benyomni a gyereket, míg nem késő. (És ami nem a foci.)

Mert aki benne van, az tudja, hogy gyalázat, hogy mennyire nem törődik ez a város azzal, hogy a kiskölkök sportoljanak. Bezzeg az iparűzési adó, az jól jön, de az önkormányzat társadalmi szerepvállalása már ismeretlen fogalom.

És képbe jött a vízilabda.
Tessék:
www.origo.hu/sport/vizilabda/20110907-a-magyar-vizilabdautanpotlas-helyzete-kemeny-ferenc-farago-tamas-es-szekely.html

"Amíg Miskolcon és Debrecenben gyönyörû uszoda van, addig Budapesten másfélmillió embernek van egy Komjádija, Budán például több uszoda sincs."

Remek.

Egyébként miért tapasztalható minden klubban a "kopasz"-mentalitás? A kicsiket, az újakat szívatjuk, mert velük ezt megtehetjük.

Ugyan várjuk, hogy felépüljön az utánpótlás-piramis (baromisok kiskölyök alul, felül meg kijön 1-2 világklasszis), de frankón csicskáztatjuk az újonnan belépőket..

Hogy nekik adjuk a leglehetetlenebb jégidőket, az ő edzéseiket pakolgatjuk hétről hétre. Azokat a szülőket-családokat rángatjuk, akiket meg kellene győzni arról, hogy a világ legjobb sportja ez. De nem, inkább az idegeiken táncolunk, kipróbáljuk, mit bírnak.

És nem frankó, "beetető" edzésidőpontokkal csalogatjuk őket, hanem heti rendszerességgel szórakozunk velük, így nem csoda, hogy csak a legelvetemültebb családok bolygatják meg a jégkorong miatt az egész életüket. Mondanom sem kell, hogy rengeteg tehetséget veszít ezzel a sportág.

Ennek a "kopasz"-mentalitásnak a haszonélvezői persze azok, akik valaha maguk is "kopasz"-ok voltak, és mondhatják a szuperminis szülőknek azt, hogy "bezzeg a mi időnkben mennyivel szarabb volt". De könyörgöm, ez kit érdekel??? A szülő látja, hogy itt vele szórakoznak, úgyhogy viszonlátás. Van, aki bírja 1-2 évig, van ki az első hónap után lelép. Mert ahhoz azért meglehetősen drága dolog ez, hogy még bohócot is csináljanak a fizetővendégből.

Én elhiszem, hogy az élsport az utánpótlásban is lemondásokkal jár, de nem az lenne a legfontosabb ebben a helyzetben, hogy minél jobban szélesítsük a bázist?? Hisz a szülőnél biztosabb szponzor nem létezik!

Szomorú ez a mentalitás, ami itt uralkodik.

MeLa · http://www.heliforce.hu 2011.09.09. 13:38:23

Komment nélkül:
"...A Gyakorló Jégcsarnokban leszerelésre került a palánk+plexi, ezért koronggal történő edzés csak a szupermini(SM) és mini (M)korosztályú gyerekcsapatoknak engedélyezett. Az ettől idősebb korosztály korongot nem használhat csak TENISZLABDÁT..."

MeLa · http://www.heliforce.hu 2011.09.09. 21:39:53

@canadien: úgy néz ki erősebb a műkoris/shorttrack lobby...

Tervek szerint szeptember 30-tól lesz sátor a Millin, addig meg maradnak a 15 körüli edzésidőpontok a város minden elképzelhető jégpályáján.

Remélem gyorsan lefagyasztják a Műjégpályát, aztán a végén még oda is járhatunk edzeni, az legalább közel van a Millihez, a kölkök majd áthúzzák a cuccokat.

2011 Budapest, látványsportág....

canadien 2011.09.09. 21:55:27

Még jó,hogy téli olimpiát nem akarunk rendezni.Kéne már a MAC-nak is egy ici-pici jégcsarnok.

MeLa · http://www.heliforce.hu 2011.09.09. 22:05:09

@canadien: majd az unokáinknak az akkori TAO-ból...

zele 2011.09.26. 12:40:34

@facsipesz: Nagyon szomorúak, és sajnos nem az utolsó a budapesti sportban.

MeLa · http://www.heliforce.hu 2011.09.28. 20:16:33

Ugye mindenki jól emlékezik még arra, hogy a Gyakorló palánkjának leszerelésével egyidejűleg beígérték a 09.30-i Millenáris sátor indítást. Erre mit hozott ma a drótposta:

"Tisztelt Sporttársak – sajnos a MOKSZ egyelőre semmilyen edzésidőt nem adott meg, amelyet a jégkorong használhat.
Az NSK addig nem indítja a Millenáris sátor fagyasztását, amíg 20 fok alá nem megy a napi hőmérséklet.
Bizakodjunk a MOKSZ jobb belátásában és a hideg idő mielőbbi érkezésében."

Nesze neked látványsportág... 21.század, Magyarország, Budapest...

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.09.28. 23:21:20

@MeLa: agyf@sz... megint kezdodik a vandorlas jegrol jegre... annak aki birja...

MeLa · http://www.heliforce.hu 2011.09.29. 08:28:17

@Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit!: az már 3 hete megy, de reménykedtem, hogy ez a hét az utolsó... Tévedtem. :(

Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2011.09.29. 08:35:35

@MeLa: hat nekunk eddig azert megvolt a gyakorlo mint fix pont (szmini/mini) de ha az sem lesz...
süti beállítások módosítása